Dostupnosť:
na sklade / dostupné okamžite
Katalógové číslo:
PA00582531
Interpreti:
The Followers
Vydavateľ:
PAVLÍK RECORDS
1. Oh, Lady Be Good! (1924) (George and Ira Gershwin)
2. Nevertheless (Harry Ruby, Bert Kalmar)
3. Swaller-Tail Coat (1933) (Clarence Williams)
4. Body and Soul (1930) (Edward Heyman, Robert Sour, Frank Eyton, Johnny Green)
5. Swing Guitar (1942) (Thomas Waller)
6. Livin´ High (1925) (Maceo Pinkard)
7. Horizontal (David-Ricca)
8. Divorce Me C. O. D. (Merle Travis)
9. Close Fit Blues (1927) (Clarence Williams)
10. No Vacancy (Merle Travis)
11. Chocolate Avenue (1933) (Clarence Williams)
12. Everybody Loves My Baby (But My Baby Don?t Love Nobody But Me) (1924) (Jack Palmer / Spencer Williams)
13. Bois de la Cambre (1943) (Gus Viseur)
14. So Round, So Firm, So Fully Packed (Merle Travis)
15. Candy Lips (1927) (Mike Jackson / Jack Lauria)
16. Autumn Leaves (1945) solo clarinet (Joseph Kosma)
V umení existuje krásny fenomén. Čas. Čas určuje kvalitu, prehodnocuje, odhadzuje, navracia. Jazz, zázrak hudby 20. storočia, vznikol z hudby prisťahovalcov, zmiešaním kultúr, zvykov, inej potreby vyjadrenia na novom kontinente. V umení platí, že nie vždy sú najlepší tí prví. Väčšinou tí najvýraznejší spracujú nápady svojich predchodcov. Hudba súboru Followers sa vracia k tým prvým, k tým, ktorí to vymysleli a na ktorých základoch stojí dnes celý jazz, country hudba, ale aj mnohá hudba vážna. Základy tejto hudby sú totiž úžasné. Čisté a úprimné, nápadité a originálne. Čas ju vracia späť, pretože si to zaslúži. The Followers hľadá korene a spoznáva myslenie prvých jazzových kapiel, prvých improvizácií, novej harmónie, novej hudby. Táto hudba sa prirodzeným spôsobom vracia k tvárnosti, improvizácii v hudbe na novom základe, tak ako tomu bolo v 17. storočí. Improvizácia, voľnosť, sloboda sú najspontánnejším prejavom človeka. Objavujú opäť po dlhom čase a táto hudba tak reaguje na slobodu nového sveta. Prináša kúzlo inakosti, rizika, tvorivosti a prináša nové možnosti. Stáva sa nositeľom novej a čarovnej hudby...
Juraj Blaha - tuba / Patrik Fičor - percussion, washboard / Richard Fičor - resophonic guitar, archtop guitar / Pavol Hoďa - voice, clarinet, soprano sax / Boris Lenko - accordion / Robert Neuszer - „Neuser“ plectrum banjo, akulele