Košík
 
Váš košík je momentálne prázdny.
 
Ana Vyparinová-Krsmanović, Eugen Prochác – Reflections
 
15,00 €
 
Formát:
CD
 
 
Dostupnosť:
7-14 dní
 
 
EAN kód:
197999109675-1
 
 
Autori:
Aladár Móži, Ilja Zeljenka, Josip Slavenski, Marek Piaček, Peter Zagar, Slobodanka Bobana Dabovič
 
 
Interpreti:
Ana Vyparinová-Krsmanović, Eugen Prochác
 
 
Vydavateľ:
REAL MUSIC HOUSE
 
 
Zoznam skladieb
Ilja Zeljenka – Hudba pre violončelo a akordeón
Aladár Móži – Oravská rapsódia
Marek Piaček – El effecto supercélula
Peter Zagar – Dominantný akord
Slobodanka Bobana Dabovič – Božuri
Josip Slavenski – Národna suita: Čarlama – Rybárska pieseň – Bosnianska hra
Popis
Už takmer kultovým dielom je slávny opus In Croce Sofii Gubajdulliny. Iný svet prináša hudba ďalšieho svetoznámeho autora Isanga Yuna, tak ako nemeckého autora Helmuta Degena. Veľký ohlas majú v súčasnosti diela Yukka Tiensuu, ktorý pravidelne mapuje možnosti akordeónu a jeho stále sa rozvíjajúcich sa možností. Minimalistické črty obsahuje Dominantný akord Petra Zagara, rytmické hry sú zase typické pre Hudbu Ilja Zeljenku. Ana Vyparinová Krsmanović pochádza z Belehradu (Srbsko). Základné a stredné hudobné vzdelanie ukončila v Belehrade, v triede prof. Biljany Radosavljević, na Strednej hudobnej škole „Dr. V. Vučković“. Počas štúdia sa zúčastnila mnohých štátnych a medzinárodných súťaží. Štúdium hry na akordeón absolvovala na VŠMU v Bratislave v triede prof. Borisa Lenka. V tomto období začala spolupracovať s viacerými interpretmi v rámci komornej hry (flauta, hoboj, klavír, spev a i. ), s ktorými premiérovo uviedla niekoľko diel slovenských skladateľov (J.Kmiťová, B.Milaković, M.Piaček a i.). V roku 2005 nahrala sólovú skladbu Ľ. Čekovskej “Fragments and Elegies”. Ukončila doktorandské štúdium na VŠMU na tému „Komorná tvorba európskej proveniencie pre akordeón a klavír“ v triede doc. Jordany Palovičovej. Od roku 2017 aktívne spolupracuje s klaviristkou Zuzanou Zamborskou, s ktorou vystupujú na Slovensku aj v zahraničí. Duo sa špecializuje na diela súčasných autorov pre akordeón a klavír (U. Rojko, E. Iršai a i.). V roku 2019 premiérovo uviedli diela skladateľov Petra Machajdika a Kevina Maya v Bratislave a Belehrade a v roku 2021 premierovali dielo českého autora Jana Meisla. Je aktívnou členkou Radošinského naivného divadla v rámci divadelného predstavenia Mužské oddelenie. Eugen Prochác je odchovancom bratislavského konzervatória v triede Juraja Fazekaša. Pokračoval v štúdiách na pražskej Akadémii múzických umení pod vedením Jozefa Chuchra. Svoje umenie si zdokonaľoval u takých majstrov, ako sú Daniel Šafran, Erling Blondal Bengtsson, Michail Chomicer, či Angelica May. Je absolútnym víťazom medzinárodnej súťaže Premio Valentino Bucchi v Ríme v roku 1990. Vystupoval vo viac ako 40 krajinách štyroch kontinentov, nahral množstvo CD pre domáce i zahraničné vydavateľstvá, Účinkoval so svetoznámymi osobnosťami ako sú Sofia Gubajdulina, Giovanni Sollima, Jon Anderson, Rick Wakeman, Steve Hackett, Ken Hensley…Od roku 1990 vyučuje na Vysokej škole múzických umení v Bratislave, viedol majstrovské kurzy v Portugalsku, Francúzsku, Rakúsku, Thajsku, Indonézii, Vietname. Je umeleckým riaditeľom Festivalu peknej hudby v Banskej Štiavnici. „Eugen Prochác patrí v súčasnosti medzi špičkových slovenských interpretov strednej generácie. Od počiatku sólistickej kariéry sa jeho výkony vyznačovali precíznym technickým zvládnutím a premysleným muzikálnym dotvorením uvádzaných diel. Vďaka svojmu interpretačnému majstrovstvu získal celý rad pozvaní na účinkovanie nielen doma, ale i v zahraničí. V deväťdesiatych rokoch minulého storočia úspešne pôsobil ako sólový violončelista a pedagóg v Portugalsku.“ (Slovník slovenského koncertného umenia II., Hudobné centrum, Bratislava 2004, s. 129-132).
 
 
Prihlásenie
 
E-mail Heslo
Newsletter
 
.